Alla inlägg den 21 april 2010

Av Lena Carlsson - 21 april 2010 11:33

Nu har jag äntligen bilen inlämnad för att få på sommardäck! Det känns bra. Samtidigt väntar jag på låssmeden. Så jag kan inte göra så värst mycket. Har kört en maskin tvätt (jobbkläder), och städat. Eller rättare sagt dammat och dammsugit. Har t.o.m dammsugit av filtren i luftpumpen, det ska man göra var tredje vecka och deeet gör jag ju - inte! Så där var riktigt mycket.

Igår var jag och red, Mumsan. Vilken härlig häst! 1,55 hög, mörkbrun, och SÅ väluppfostrad! Sprang inte runt när jag sadlade, och stod stilla tills jag kommit upp. Jag var ju feg som vanligt och vågade inte göra så mycket, men vi traskade omkring i ridhuset i 20 minuter. Det kändes konstigt att tänka, att jag skulle våga rida  ut ensam med henne nån gång, men som sagt vi måste ju inte rusa. Med Ramona red jag ut själv andra gången!! Men Ramona kommer inte tillbaka, han som äger henne vill inte sköta henne och lite andra skäl. Funderade igår på om jag ska fortsätta vara medryttare när det nu är fakta, men Mumsan var som sagt en häst som fick mig på andra tankar! Fast sen kom ännu fler tankar: Angelica och Cina kanske själva vill ha henne i sommar? Och i höst vill hon som nu rider Herkules, pröva Mumsan. Det är ju såna grejer med, är man medryttare så finns där en ägare som har sina tankar om saker och ting. Och de har ju första tjing.

Och snöat har det och gör det, och himlen är grå. Midas och Flye ser mest trötta ut. Nyss fick jag sms från Poulsen, hon svarade på mitt förra med "vilka är de? ". Det värsta är att jag inte kan påminna mig vad det var jag skrev om själv!! Det var iofs några timmar sen eller så, men i alla fall! Nåja, det kommer väl.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards