Alla inlägg den 30 september 2009

Av Lena Carlsson - 30 september 2009 17:13

Medan jag skrev den förra bloggen, om min hotade kryddbuske, passade bilverkstan på att stänga för dagen. Och jag som ska ut och köra 1 1/2 mil ikväll. Och min oljelampa som lyste redan på förmiddagen. Detta lovar lite kramp lite varstans. Nya motorer är inte billiga. Med tanke på att redan en flaska olja framstår som dyr för min plånka.

Av Lena Carlsson - 30 september 2009 16:48

Vad hopplöst det är med släktingar som är pedanter! Min farbror är det t.ex Sist han var här hängde han upp sig på en blombuske som han klassade som ogräs. Så han glömde sin jacka här (bergis med flit kom jag på nu), och kom tillbaka idag. Dels för att hämta jackan, och dels för att klippa bort den där "skräpiga busken". Med häcksaxen.


Bara det, att den där busken var min odling av oregano!! Skrikandes


Ja, så nu vet jag precis hur jag ska göra för att rensa bort "ogräset" när det kommer till våren, förstår ni!

Nåja, läget är inte helt kört. Eftersom jag visste att han skulle komma, yrde jag ut redan igår och klippte av så mycket det bara gick. Så nu har jag mängder med oregano i källaren. AMF säger att hon med har det, torkar det, sparar det på burk och använder i matlagning! Så, är det någon av er som vill ha en bukett, hojta till! Brukar ni inte kommentera så  maila.






Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards