Alla inlägg den 5 september 2009

Av Lena Carlsson - 5 september 2009 14:42

Nu har jag äntligen bestämt mig för att mitt förra inlägg idag, inte är så farligt. Kändes annars, som om det stod ort och ställe med stora bokstäver. Men det gjorde det ju faktiskt inte! Det har nyss slutat regna, och folk kommer uppför backen med hopfällda paraplyer. Duktiga människor som varit på Braås-dagen. Jag har inte varit där än. Jag ska bara göra färdigt detta... och detta...

Sen ska jag till B-torp med äppel och plommon. Och så har jag bakat äppelrutor, vet faktiskt inte än vem som ska få sätta tänderna i den! Ja, och så kom det några och ville sälja jultidningar, först ett gäng och så en till.

Jag är hopplös vad gäller lördagar. Då pustar jag ut efter veckan om jag är ledig alltså. Jag går inte igång förrän söndagen. Och då har alltid allting redan varit: torgdag, Braåsdag, Bondens marknad... Tråkig jag är. Ont i ryggen har jag med (så uppför man sig inte!). Ikväll ska jag till Pilås och lämna igen den glassburk och den glasburk som jag för länge sen fick hem kräftor i. Glasburken har jag ju dessvärre haft nytta av 3 gånger, att förpassa den harkrank-lika spindeln som jämt lyckas ta sig in. Usch usch.

Av Lena Carlsson - 5 september 2009 11:44

Igår gick jag hem med blödande klösrispor på tre ställen, ändå anses jag fjantig och barnslig. Det är synd att jag kör mitt eget race, det får vi ju faktiskt inte. Det fungerar nämligen ibland, dessvärre bara när vi är själva och det är ju sällan det, men jag säger "jamen slå mig då", och det vill de ju faktiskt inte göra egentligen! Så då kommer de av sig. Men så tycker Vissa Somliga Förståndiga Psykologiska att så säger man inte! Dessutom går man inte in till dem det gäller med glad och hejsan-hoppsan inställning utan inställningen ska vara "nu ska du stiga upp annars hämtar vi mer folk".

Kom ihåg: en riktig syster skrattar aldrig! Det är verkligen inget att skratta åt nämligen!

Och kom ihåg lilla Rosrot, alla måste vara uppe till tio på söndagarna! Hur ska de annars kunna vara i kyrkan vid elva?? Ingen går visserligen dit men om, någon gång? Under kan ju ske!

Idag är det Braås-dagen, hopp falleralla! Det måste man gå på, om så bara 5 minuter. För att ha varit där och för att glo på folk. Fast först måste man nog klä sig och inta sitt förmiddags-kaffe. Klockan är ändå 12:00...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards