Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Lena Carlsson - 2 februari 2010 14:19

Idag inledde jag min dag med att skoja med en pensionär. Ha-ha, får man göra det? Jag lurades inte, jag bara förteg endel. Hon behövde skjuts till jobbet och jag körde dit, utan att säga att det var ledig dag för mig. Men de skjutsade mig i snöoväder för lite sen, så nu är vi kvitt, Brittatorpar'n!

Mina ärenden i stan gick bra, men jag blir sur på att vinterstövlar nuförtiden inte håller vätan ute! Varför gör de inte det?   . Så roligt är det inte att gå omkring i snö och minusgrader med blöta strumpor! Sen när jag väl kom hem, och fick av mig dessa blöta sockar, kom jag på att det är riddag idag. Stön liksom! Känner inte för det, inte just nu i alla fall... Men har jag väl fått torka upp så ändrar jag väl mig.

Jag läste mitt nya schema igår, och det såg inte alls farligt ut! Så nervös som jag varit för det! Men sen visade det sig att jag fått en annan persons schema, en som bara jobbar 77%. Förstås. Men vi har sagt till. För inte vill jag jobba ett tufft 90%-schema och få betalt för 75%!     . Nänä, man får inte bara tänka på nöjen!

Usch, nu måste jag diska. Sen känner jag för att lura tuppen. Varför gör man aldrig det när man är ledig? Nejdå, man ska vara så duktig och göra en massa! Behöver dammsuga med ju, och det vore rätt uppfriskande att hiva ut mattorna i snön. Det brukar de gilla. Bara lite extraarbete att springa i källartrappan med dem, tror de får åka ner av egen kraft faktiskt... Usch vad trött jag blev nu bara för det. Tänk om man tillhörde de där som blir trötta prick klockan tio varje kväll och inte förr...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards