Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Lena Carlsson - 26 oktober 2010 11:17

Visst, jag måste väl säga att de fixade renoveringen lagom till midsommar! Men sen har jag å andra sidan en hall som jag utsåg tapet till...för fyra år sen. Den har inte kommit en millimeter närmare. Någon (också en h-v) sa, att det är ett för litet jobb. Hm...det var ju synd. Nu överväger jag att ta hit Veteranpoolen, så blir det gjort i alla fall! För det är inte snyggt med röd tapet mot mot min lila hallampa! Sen får folk säga hur mycket de vill i uppfostrande ton, att "tapeten är fin, Lena".

Den gröna kommer att göra sig mycket bättre!!

I våras, var det en annan snubbe här och mätte min källardörr. För den hade fel på låset, då. Låssmeden kunde inte göra så mycket. Dessutom är dörren gammal och vek, låssmeden sa att är jag utelåst nån gång, kan jag sparka ett hål i k-dörren och ta mig in så. Ja, snickaren var här som sagt. Jag minns att det var snö ute. Självklart var dörren inte standard, men han skulle fixa det hela. Jag skulle få se på olika dörr-förslag och välja.

Har det hänt något sen, ja faktiskt! Hmm, för en tre veckor sen, dagen innan min förkylning bröt ut, var jag hemma hos dem i andra ärenden. Då frågade han:

- Din källardörr, tycker du att jag ska komma och byta ut den?

Jamen snälla människa, vad svarar man på det? JA, förstås!! (Meen...skulle jag inte få välja, sa du en gång i tiden?).  Så vem vet, det kanske blir i år.

Så betar vi av nya korkmattan i köket med! Den fanns hemma redan före midsommar, sa han som skulle göra det, då.

- Så, sa han vidare. Det är väl lika bra att jag gör det med nu, när vi ändå är här. Jo, det höll jag med om. Fast jag väntar fortfarande! Och nästa helg är det Alla helgons!

Görgen sa, att så skulle vi inom vården aldrig kunna jobba. Vi kan inte säga till patient / vårdtagare, att medicinen finns hemma, men vi kan inte dela ut den eller ge injektionen än, för det får bli när vi får tid. Och det kan dröja några månader! Han sa att hantverkare jobbar mot sig själva, inte mot kunden. Och det verkar ju faktiskt så. Eller får man jaga dem hela tiden, men då gör man sig impopulär för det.

Nu ska jag ta en stärkande kopp kaffe, sen ska jag nog klä mig och gå ut... Idag alltså, inte om ett halvår! Solen skiner och hösten lyser med alla sina färger   . Och jag börjar inte jobba förrän om tre timmar!

 

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards