Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Lena Carlsson - 17 oktober 2010 15:07

Håhåjaja, solen lyser från klarblå himmel och jag är ute i trädgården och röjer! Jaha, säkert!! Grannarna är ute men jag är fortf förkyld, jag är ju för tråkig, host och rassel men framför allt trött! Det borde jag väl inte vara efter 5 dagar hemma, jag borde ju vara utvilad? Ja, visserligen har jag, när jag nu tänker på det, varit trött en längre tid, på dagarna, men man sover ju på nätterna kan man tycka. Och när jag jobbar kvällen kan jag ju inte lägga mig förrän jag kommer hem iaf.

Så usch, jag ligger / sitter inne och tänker på allt jag har att göra: trädgården, stänga för vintern i Blekinge, storstäda inomhus, storröj i källaren... Det där i källaren skulle jag gjort i somras på semestern, men det var för himla varmt!

Igår var jag till all skam på rock-konsert! Får man vara det när man är hemma och sjukskriven???  Jaa... för denna var i kyrkan! Domkyrkan till och med! Det var "Touch of a King" om Elvis Presley och den gospel han sjöng. Var en sångare, musiker samt 4 körer. Väldigt mäktigt! Och man fick gärna sjunga med! Sen när jag kom hem skulle jag laga mat. Hade jag då ädelost hemma, nej självklart inte. Så fick ge mig ut igen till en kvällsöppen affär. På vägen dit satte jag på bilradion, och vad spelades där, jo ännu mera rock!! Det var "Come on let's twist again", "Hippy hippy shake", you name it... Härliga toner, jag fick lust att dansa. Får bli en annan gång!

Undrar om jag ska ta mig i kragen och gå ut en runda trots allt. Så har jag inte dåligt samvete sen när solen går ner. Samla på mig D-vitamin. Se hur fint alla andra har det i sina trädgårdar... I morgon ska jag jobba heldag, 7:30 - 16.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards