Alla inlägg den 7 november 2011

Av Lena Carlsson - 7 november 2011 19:02

Idag fick jag nya numret av Allt om mat. Där i stod en massa, och jag antar att det är bara början, av allt som måste tillagas till jul! Det var sillinläggningar utan dess like, godis, plockmat, kakor, bröd...

Men jag jobbar hela julen! Och vips finns det fördelar med det med.

Jag slipper laga en massa julmat som jag sen inte hinner äta undan. Jag behöver inte vela: ska jag pröva det där nya och det där?

Jag slipper koka en massa sorters julgodis, som jag sen får äta upp det mesta av själv ändå.

Det är naturligtvis inte detsamma som att jag inte kokar något alls. Men det blir det lilla...

Jag behöver inte grunna på att försöka göra egen korv.

Och jag slipper baka en massa sorter. Bara det som jag absolut vill. Jag undrar hur de där saffransmazarinerna är t.ex Ibland lägger de ut recept på saker med saffran i, som verkligen smakar bläh i verkligheten! Jag vet, man säger inte så, men det passade mig just nu! Jag tänker inte baka lussebullar, de går ändå inte åt. När jag vill ha en kan jag köpa en eller ett par. Pepparkakor är inte riktigt bestämt än...kul att baka är de, men hinner jag äta undan dem? I så fall får jag nog baka dem redan nu kom jag på!

Tänk förr, och nu menar jag typ 60-talet! Så många sorter som skulle bakas, den halva grisen eller hur mycket det nu var skulle tas reda på, det skulle vrålstädas, all koppar och silver skulle putsas... Så duktig är man inte längre, det vill säga inte jag ialla fall.

Fast sill ska jag lägga in, men det kan jag ju alltid göra redan nu och så lite närmare. Sill går ju alltid att äta. Och så ska jag baka eget bröd, det var två fina recept. Men det kan jag också göra i förväg. Och så ska man ju ha pålägg trots allt, nja, endel jul blir det nog hemma hos mig med! Inte så mycket bara...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards