Alla inlägg under december 2010

Av Lena Carlsson - 17 december 2010 07:55

Nu ska jag strax iväg till jobbet, ledig dag idag men vadå, vill så gärna dit? Ha-ha, säkert! Säkert att jag ville stiga upp tidigt även idag, med tanke på när jag la mig igår. Vi har nån sorts genomgång idag av sjukgymnast och arbetsterapeut, så bäst att vara där, annars får man fakta i tredje hand i värsta fall. Och då kanske var och en har uppfattat det hela på sitt sätt. Nej, bättre offra en timme eller vad det kan ta.


Igår kväll var det som vanligt på jobbet, väldigt som vanligt faktiskt, och jag kom därifrån i rätt tid. Ja, sen rapportera, gå mot källaren med gå tillbaka i ett litet ärende, gå neråt igen men hitta förstalarmet i fickan och få gå tillbaka igen... Tredje gången gick jag faktiskt ner och klädde om. Sen sopa bilen och skrapa rutor. När jag kom hem var det vallar att skotta, så jag ställde bilen på P-gatan. Vallarna var på U-skogsvägen. Jag skottade och skottade...så klockan var 23:30 när jag startade bilen igen för vidare transport in i garaget. Vad händer då? Jo, i all löjlighet fastnar jag i snön som blev när de plogade U-skogsvägen!

Oh, nu ser jag att de har börjat ploga småvägarna. Kanske bäst jag ger mig ut innan de täpper till garageuppfarten!

Av Lena Carlsson - 14 december 2010 18:02

Just nu sitter jag och väntar på Lions, de brukar komma och sälja kärvar. Det var två hungriga gulsparvar här idag, tyvärr kom de efter några glupska kajor.. Så jag ser fram emot den där kärven, det gör säkert gulsparvarna också. Den ena sparven flög inte fastän jag gick förbi rätt nära, antingen var ju den stackarn djupfryst eller vrålhungrig...

Jo, idag har jag saboterat en halv ledig dag! All den soliga tiden förbrukade jag. Mina förstoringar var ju klara, och jag skulle åka in och lösa ut dem. Till sånt behövs pengar, och det hade jag inga, så jag tänkte att "jag tar vägen om Rottne och tar lite i bankfacket". Sen tänkte jag "måtte jag inte glömma det". Men det gjorde jag, så valde då att vända bilen mot Rottne. Duktig idiot: banken är ju stängd tisdagar.

Eftersom det är sista dagen för julkorten imorgon, så hade jag tänkt köpa det med. Ja, klart de har på ICA, men man ville ju inte skicka likadana till folk som kan jämföra, man vill ju skicka personliga! Folk ska inte se att "detta har hon köpt på ICA, den snåljåpen". Och förresten, alla de där jag köper på marknader på sommaren, var ligger de nu??? Aja endel hittade jag.

Jag skulle vilja ha tag på min granne, kunde gjort det igår kväll men "det är för kallt", men de ser inte ut att vara hemma. Och är det inte kallare ikväll, det var rätt dumt att jag inte gick igår.

Av Lena Carlsson - 11 december 2010 18:50

Usch, idag är datorn och jag lika trötta igen... När jag kom hem från jobbet var det till att skotta snöklumpar. Och det var inte några små lätta klumpar det handlade om, nej stora och tunga var de. Men det gick till slut.

Jag är inte trött för att jag var uppe för länge  igår, utan mer i kroppaskrället. Får väl vara glad att jag har min lätthelg!

Jag är så nyfiken på vad mina grannar ska göra ikväll! I mörkret ser det ut som att de har en såndär badtunna i trädgården, fast jag kunde ju inte glo så mycket. De har iaf höga pinnar med eld överst, som facklor, här och där. Massa folk är där med, och hundar. Så Filippa skäller och skäller och skäller och skäller och....... Ja, hon har väl roligt och är glad helt enkelt! Fast det kan bli lite för mycket, även om det är hon. Ja i vilket fall, jag kan ju inte glo i fönstren ifall människorna kommer ut i badkläder...! Får väl kolla imorgon bitti när det ljusnar, om det var en badtunna!

Jag har kokat 4 sorters julgodis, vill dock påpeka att jag inte ska sätta i mig alltihop själv! De i P-ås ska få det mesta. Men när jag nu var klar med allt, vad kommer jag då på? Jo, att Kennert ju blivit laktosintolerant i höst! Duktig klant jag. Inte en tanke har jag haft på det. Så nu får jag se hur jag ska lösa det.

Rätt person vann Idol iaf --- Yeee-y!


Av Lena Carlsson - 9 december 2010 12:47

Ja, idag då så kom den här montören från Trygga hem, så nu har jag äntligen ett fungerande larm uppsatt!! Och alla redan har jag mailat det företag jag hade innan, var för feg för att ringa när det gällde... Usch, varför är man det?

Och tänka sig, jag förstod dessutom hur man använder larmet, stänger av och sätter på och sånt! Man kan t.o.m sätta på det nattetid om man är rädd då, fast jag vet inte, känns som att man blir för säker då... Jag har ju ändå vågat bo här i fyra år utan larm nattetid. Vi får se! Brand- och överfallslarm innehöll det med. Ja, så nu ska vi väl hoppas på att jag aldrig har nytta av det!!!

Då var det bara Elbyrån och rörmokaren kvar då att komma idag... Man får väl ändå vara tacksam att de inte kom alla på en gång. Ute snöar det. Jag saknar min tvättmaskin lite, det är ändå ett tidsfördriv när man inte har något att göra, då kan man alltid slänga i lite tvätt!

Jag trodde förresten att den där montören skulle komma vid nio, så jag for som en stare för att få det presentabelt härinne. Sen var det vid tio han skulle komma. Fast då kunde jag ju sätta mig ner och ta det lugnt en stund innan.

Av Lena Carlsson - 8 december 2010 17:21

Jag ska se ifall jag kan lösenordsskydda detta inlägget. Och går det inte, får jag väl försöka på något annat sätt någon annan gång.

Av Lena Carlsson - 8 december 2010 16:30

Jaha, min vecka tuffar på. Igår eftermiddag vid halv fem, fick jag veta att jag inte behövde komma till jobbet på den där egenkontrollen idag. Då kunde jag ju inte svara, att det kunde varit bra att veta hur det där går till, jag menar det var ju ändå min lediga dag! Och såna tas ju gärna emot... Så istället för att spänsta upp kvart över fem, tog jag en lång morgon och sen tog jag bussen till stan. Med de pengar jag inte har, hi-hi... Hade hittat ett kvitto på en inlämnad filmrulle som jag glömt! Och så passade jag på att beställa några förstoringar på folk som var på mitt kalas i somras. Ett var extra roligt, Ragnar V ser alldeles förskrämd ut, och det gjorde jag extra stort... Om jag har råd, ska jag köpa till en ram. Blir en bra julklapp va? Ja, de andra förstoringarna ska var och en också få, förstås. Utan ram!

Sen gick jag och fikade eftersom klockan var halv tolv, och sen var meningen att jag skulle ta nästa buss hem. Men så tyckte jag lite, att vad ska jag hemma och göra? Så jag gick till en skoaffär istället, och hurra jag fick tag på ett par rejäla vinterkängor! I goretex (jag trodde bara man gjorde barnskor av det materialet), så de kostade ju lite pluring men gärna det om de håller snön ute. Minns förra vintern, varenda gång jag gick ut fick jag blöta strumpor. Inte skönt det! Ja, sen var det en hel timme tills nästa buss gick, det var måttligt roligt... Men kan inte få allt.

Imorgon kommer han från Tryggahem. Och rörmokaren. Och Elbyrån. Då är det ju nästan att jag får allt iaf! Ja jisses, vilken dag det blir. Kunde sen tandläkaren göra hembesök med så...men det går inte, för människan är sjuk och har ringt återbud. Men då får jag ju sovmorgon på fredag iaf.

Av Lena Carlsson - 7 december 2010 10:20

Denna veckan kan man ju få panik av. Nu är en sak avklarad, bara resten kvar:

1) idag har jag ringt tre samtal innan frukost. De skulle bytt vattenmätare här, men det gick inte för det var en avstängningsventil som inte gick att stänga av. Så nu får jag dessutom ta hit rörmokaren (där rök endel julklappspengar).

2) tvättmaskinen fungerar inte. Så nån gång (denna veckan?) kommer elbyrån. När?

3) möte på jobbet idag, börjar en timme innan jag börjar jobba.

4) imorgon är det extra sorts möte, samma som idag, börjar halvåtta på morgonen tror jag, vet ej när det slutar. Det är min lediga dag!!!

5) han som kommer på torsdag, som jag skriver om då av förklarliga skäl!! Samma dag kommer rörmokaren. Så går den lediga dagen med!

6) fredag förm ska jag till tandläkaren. Där gick några julklappspengar till.

Ja, sen är det ju det vanliga småplocket man har. Utefåglarna ska ha mat, det ska skottas snö åt alla håll... Man ska jobba. Ikväll är det körövning inför Lucia, då jobbar jag. Kanske jag borde vara lite social på fritiden också? Eller, det kanske passar bättre som nyårslöfte...

Av Lena Carlsson - 5 december 2010 12:48

Jaha, då har vi gått in i andra advent, och det tassar vidare mot jul! Idag har jag kokat knäck, vilka jag inte tänker äta upp i förtid (i så fall hade jag ju inte talat om att jag kokat dem,  ), utan ska frysa dem. Och så har jag bakat en mjuk pepparkaka. Ska jag avslöja en hemlis? Jag bakade en likadan igår, som jag gav bort, men den jag gjorde idag blev bättre! Det var så att jag skulle tvätta igår, och gjorde precis som jag brukar, glömde ingen detalj. Men trumman i maskinen vägrade röra på sig. Naturligtvis måste detta hända en lördagkväll.

Jag hade annars ren vilodag igår, fram till eftermiddan då Birgitta V ringde. Och eftersom de nu ändå hade ringt, så ringde jag till dem och frågade om det gick för sig, att jag kom och tvättade hos dem. Ja, det gjorde det. Och då tyckte jag, att jag åtminstone kunde ta med mig en nybakt kaka! Får väl bli nån bra julklapp sen, fick en idé...

Har ni sett nån domherre än? Det har jag, jag höll nämligen på att köra på den. Arma fina fågel. Idag är det julskyltning här, ska väl masa mig dit, och så är det Lucia i stallet. Ville dit med, men vet inte när det är. Finns inget som går upp mot att frysa sönder tårna under Lucia i stallet, det har jag gjort många gånger. Fast det glömmer man från år till år.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards