Alla inlägg den 1 december 2010

Av Lena Carlsson - 1 december 2010 22:05

Idag slutade jag klockan ett, så skönt, kände att det skulle jag vilja göra typ varje dag. Ha-ha! Eftersom vi skulle iväg på julbord ikväll skyndade jag hem och bara vilade, la upp benen och tog en tupplur. Sen valde jag kläder rätt länge och ja, sen fixade jag till mig det lilla som går...

Ha, säkert jag gjorde!! Nej, jag slutade vid ett och det  var skönt det! När jag kom ut till bilen tyckte jag det satt för stora snöklumpar i hjulhusen, så jag la nyckeln på instrumentbrädan och började sparka bort snö. Då sa det "klick klick". Bilen hade låst sig själv (den gör det ibland), med nyckeln på insidan. Panik i kubik...

Jag flaxade upp till bilverkstan, men de betackade sig för att bryta sig in i en Skoda Fabia, de hade gjort det förr och det var massor med jobb... Så jag fick ringa Bärgningskåren istället, som kom efter en timme. Ja, så istället för att köra hem vid ett i solsken och vila, körde jag hem strax före tre i snöfall... Men mellan kvart över fyra och fem kunde jag få min efterlängtade vila iaf.

Julbordet var alldeles utmärkt, inte för mycket. Och så är det ju alltid roligt att träffas utanför jobbet. Det var bara när vi skulle ut i svinkalla bilar efteråt som det  var lagom kul. Och hemma hade de kört trottoarerna rena, så jag hade möjlighet att skotta mig varm om jag ville. Men det ville jag inte, så jag tog fart och körde igenom. Det kommer väl att straffa sig imorgon...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards