Alla inlägg den 28 december 2011

Av Lena Carlsson - 28 december 2011 22:29

Oh vad skönt det har varit att sms-blogga och slippa en hängd dator hela tiden! Men nu hoppas jag den är på hugget en stund. Jag överväger att skaffa en massa bläckpatroner, och så skriva ut alla inlägg jag skrivit här - eller många iaf - och så tömma bloggen. Något måste jag göra för det är nog så, att jag använder för mycket utrymme och det är därför den är så trög och långsam. Sen får vi se om jag alls behåller bloggen eller bara är på fb.

En dag för många år sen, ja åtta - nio iaf, frågade jag en av "gubbarna" på den avdelning jag var då, ifall han skulle in på mellandagsrea? Svar:

- Mellan dagarna är det natt och då sover jag!

Ett riktigt bra svar.

Tänk om jag hade kommit på lika bra svar ibland. Men det gör jag aldrig. Det är förresten ingen som sett en styck avlöning springa förbi? Min är så typ försvunnen!! Alla redan! Jag skrev på girot ner en skock räkningar, och vips vart den...ja, som borta! Vad gör man, någon? En hel månad till nästa juuu!

Kennert i P-ås frågade mig igår, vad jag ska göra på semestern? He-he i sammanhanget... Jag sa, att jag skulle vara hemma och spika staket! Då sa han, att det måste jag be trädgårdstjänst i Växjö om! Det kan jag inte göra själv. Så ja, varför inte. Och vips, där ryker en massa sköna semesterpengar. Å andra sidan tänker jag inte hyra G-ås 2 ett år till, så där spar jag 24 000 kr. OK det är inte det att jag inte har en enda plan. Men jag lär väl som sagt inte heller ha en enda krona! Ha-ha-ha-ha-hahaha....

Det var något mer jag skulle skrivit om, men jag har glömt vad. Hoppas er julafton var bra på alla vis. Det var inte min men det kvittar (inte just då men i efterhand), det kommer väl flera. Nu satsar vi på nyårsafton istället, den är jag ledig så den styr jag upp själv. Gaaaah! Hade jag haft pengar kunde jag gjort något roligt också! Jag är inte helt oväntat bjuden till P-ås, så mat får jag, men hade velat bjuda något jag med, och när vi nu gjort till vana att avsluta kvällen här med kaffe och... Man vill ju bjuda tillbaka det lilla man kan!! Men...ja. Som en viss person brukar säga. Håhåjaja. Som jag brukar säga.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards