Alla inlägg den 2 december 2011

Av Lena Carlsson - 2 december 2011 17:44

Dagens säkerhetskod för att komma in här var "brud". Tja, inget oävet ord, Jag har haft värre kombinationer andra gånger.

Hoppas inte alla mina ev läsare har blåst bort! Träffade en av dem idag ialla fall, L Poulsen. Utanför apoteket av alla ställen, och sen gick vi och handlade ihop, dvs, det var inte meningen men båda skulle till affären. Mitt enda ärende var en limpa ljust bröd med tillhörande pålägg, men Poulsen frestade mig till att ta en limpa vörtbröd! Så det gjorde jag. Det smidiga med det är, att alla sorters pålägg passar till!

Jag vet inte om jag skrivit om det här eller bara i fb, men jag hittade ju en halv griljerad julskinka i frysen en dag. Dvs det visste jag inte, tog ut en stor påse bara som tog plats, och när den tinat upp var det en julskinka. Så när jag kom hem från jobbet idag, tog jag en kopp kaffe samt en skiva vört med skinka och senap på!

Du milda himmel vad det var gott!!! Syndigt dessutom, tillstås! Till efterrätt (om man nu kan ta det) pepparkakor med grönmögelost emellan. Sååå gott även det.

Ja-a hörni, frosseriet har bara börjat. Det lär bli mycket värre.

Trött är jag som en gris ikväll med. Nästan synd att det är Idol (fast måste jag se den sena delen?), men får väl göra som vanligt, flytta fram vilan till "en annan dag". Den där dagen måste väl komma någon gång... Imorgon däremot ska jag stiga upp trekvart tidigare än jag brukar, huga. Får satsa på söndagen.

En dag räknade jag ihop mina kvitton för månaden. De delas upp i allmänt, mat, bensin och lyx. I oktober spenderade jag 35:- på lyx, och i november 1039:-! Fast då ingick iofs lite kläder från Flash nu i november. Ta tre, betala för två. Så utöver de där kakaofärgade, köpte jag även ett par jeans och ett par mörkblå pyjamasbyxor av allt lyxigt här i världen. Men 35:- i oktober...? Det var duktigt av mig ska jag säga!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards