Alla inlägg den 8 december 2011

Av Lena Carlsson - 8 december 2011 19:43

Nu har jag en kvart på mig för bloggning, mailen och fb. Detta för att, så fort jag ens visade för datorn att jag skulle till denna sidan, så hängde den upp sig. Sen efter en stund, tog den några hopp framåt till inlogg-sidan. Men närjag skrivit "lena", hängde den upp sig igen. En kvart. En kvart satt jag och stirrade på inlogg-sidan, det var intressant ska jag säga er!

Vinter har vi fått sen jag skrev sist, eller förresten var det inte så att första snön föll sist jag skrev? Aja, kallare har vi fått ialla fall! Folk börjar springa omkring på julbord, själva åt vi oss spyfärdiga igår kväll. Emsan sa idag, att det var det bästa julbord vi varit på från jobbet, och kanske var det det som gjorde*t. Maten var så god att man åt tills... det var försent. Kallt i massor, varmt i massor, godis i massor. På Villavik finns det ju tårta till dessert dessutom...och den är god! Men jag tröstade mig med att den nog stått framme länge, och alla gått förbi den så den var nog onyttig. För bara tanke på en tårtbit...det vände sig nästan. AMF var klok och förståndig som vanligt, i motsats till mig då, och valde frukt. Så när hon kom hem var hon "alldeles lagom mätt". Huga huga. Jag satsade på chokladen, de gör ju den själva. Ris ala maltan hoppade jag med, sånt kan jag göra själv tänkte jag. När jag kom hem insåg jag hur som helst, att det inte var tillrådligt att böja sig på mitten.

Apropå det så har jag kokat knäcken idag. Fastligt vad klockan går då...! Så nu står den nere i källaren och kallnar, frågan är hur jag ska förvara den sen? Alltså i vad? Förr hade man glassburkar i plast, men det har jag inte några. Jag är lite glad över att jag endast välte en form så all knäcksmet hamnade bredvid. Och jag brände mig dessutom inte i år!

Klippt mig har jag med gjort idag. Andra människor friserar sig innan  de ska på julbord, inte dagen efter! Men jag är ju som jag är. Hade lite svårt att komma iväg idag också, det var så trevligt hemma nämligen...i närheten av sängen. Men det som är tvunget så är det, och det blir av. Ja, till slut alltså! Sen gick jag på Smaskelyckan och mumsade i mig en lussekatt och kaffe. Trots att jag var småhungrig. Annars idag har jag levt på frallor. De är så fyllda med luft att det var vad jag klarade idag. Men nu ikväll, medan jag kokade knäcken, var jag riktigt hungrig, det var nästan skönt att vara. Och dt hjälpte inte med knäcksmet, fick fixa något riktigt!

Kan dela med mig av en ny julgodisfavorit: smält mörk choklad, bre ut tunt på ett bakplåtspapper. Låt det kallna och bli hårt. Smält vit choklad, bre ut på den mörka. Strö över krossad polkagris, låt alltsammans stelna. Skär i små trevliga bitar. Klart! Sååå himla gott!! Recept från AMF.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards