Alla inlägg den 20 april 2013

Av Lena Carlsson - 20 april 2013 17:13

Eftersom jag fått en läsare till får jag väl drista mig till att skriva inlägg också, hö-hö! Idag skiner solen och det är väl en av vårens allra första dagar, så egentligen borde man vara ute. Men jag ska ut och cykla sen. Har varit ute i trädgården och härjat lite, fanns vissna luktärtestjälkar att ta hand om och stoppa i säcken, och så alla pinnar då som blir efter plymen (vad heter de egentligen nu då? Vet det egentligen). Plymört kanske de heter rakt av? Hur som så var det tråkigt men det måste ju göras så att det gröna kan komma upp istället, och så var jag nog ganska trött också tror jag... Men till slut var det klart och alla pinnar i säckar.

Fick just en tanke: om det är så smart att ha säckarna stående vid trappan. Det har hänt förr att det samlats sniglar under, inte  trevligt att ta dem i bilen sen! Kanske borde lassa in dem redan idag, vad gör det liksom... Det blir beresta pinnar helt enkelt, innan de kommer till återvinning.

Det var inga konstigheter ute på hela förmiddagen, sen gick jag in för att vila då helt enkelt. Då gick det förbi en likbil utanför, från denna vägen ut i backen och uppför. Jaha inte så konstigt kanske med tanke på att grannens föräldrar jobbar inom det. Men så gick jag ut igen för nästa pass, och då hade nämnda granne flaggan på halv stång! Det ser inte så himla lovande ut, man undrar just!

Nähä, när jag har skrivit detta så måste jag skura undulatburen. Så kanske att jag skulle ta tag i det istället.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards