Direktlänk till inlägg 12 december 2012

Jag som trodde att jag var kry nu

Av Lena Carlsson - 12 december 2012 23:16

Efter att åtminstone bitvis nästan ha gått i väggen, så har jag ju nu börjat jobba igen, idag var andra dagen. Jag kom på idag att jag mådde dåligt från den 8/11 - 8/12 prick. Men nu börjar jag se framåt, var riktigt nervös inför att jobba kvällen idag men det gick bra. Om man säger med tanke på saker och ting... Inget sagt här! Nu vill jag se framåt med tillförsikt och lugn och tro att allt blir till det vanliga igen!

Och så chattar jag med Mia B, och får reda på att kommunen är HELT missnöjda med det jobb vi gjort, det som körde ner mig i botten, och nu på fredag kommer hon så att vi kan göra om alltihop igen! PÅ FREDAG! Inte "inom en vecka" eller så, utan en dag! Ja, en eftermiddag, dessutom! Och vips kommer gråten igen.

Ska detta då aldrig ta slut för mig??? Vart tusan ska det sluta?? Folk säger "sov ut nån dag". Jamen det är inte det som det handlar om! Jag sover inte dåligt!! Och jag är inte uppe och slarvar om nätterna så att jag inte orkar jobba dagen därpå. Men varför i helsike är de aldrig nöjda på kommunen????

Nu skrev jag till Mia B i chatten vad som hänt och hur det varit, samt vad som ev kan hända. Jag skrev också att det på intet vis är hennes fel om nåt händer, och vi avslutade med  att det kanske går bra om vi stöttar varann på fredag. Men det kan också bli en stor gråt-helg för mig igen. Och jag kan ju inte slita ut mina stackars vänner och bekanta. Som det känns just i detta nu, så blir det en gråt-helg. Iofs får man väl då vara glad att det "bara" är tredje advent. På söndag ska jag gå i kyrkan (det blir den tredje söndagen i advent som jag gör det!), och höra Örkenkören. I gamla kyrkan, det blir mäktigt!! Och på lördag ska jag köpa en kärve, det bara måste jag.

Jaja, vi får se vart detta bär hän.

 
 
Ingen bild

famoja

17 december 2012 10:36

Måndag den 17/12....hoppas att du har situationen under kontroll...jag tror att kommunen fått dille på gfp.....och som vanligt är det väl pengar som styr...läste att det på ett boende där hade verksamhetschefen fler/mer insatser än som var beviljat från början...så visst är det pengar.Sedan kan man ju rynka pannan när man läser att enhetscheferna på ett boende själva beviljar de insatser de skall få betalt för. tjuv och rackarspel inom lagens gränser....;//

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 25 oktober 2014 18:06

Idag har jag en slöööö dag, antar jag! Först körde jag in till torget och köpte ljung samt en krans, så nu kan jag ge mig ner och fixa graven när jag vill, och sen hem och äta frukost. Den blev sen den, ja... Nåja sen har jag inte gjort mer. Behöver ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2014 18:56

Läser andras bloggar och tänker att jag kanske behöver skriva något själv... Fast vet inte vad. Efter detta ska jag i alla fall koka potatissoppa för det skulle jag gjort igår, men som jag höll på med annat så tog tiden slut. Dystert väder är det, ...

Av Lena Carlsson - 17 juli 2014 14:51

Jaha, jag hade tänkt stänga av datorn men nu har undulaterna somnat så ja, då får jag väl låta dem sova en stund då. Annars hade jag tänkt gå och sätta på en kopp java, det är ju tre timmar sen förra gången! Ute är det bra väder, dvs inte strålande s...

Av Lena Carlsson - 9 juni 2014 17:13

Jo, jag tänkte som så att ett inlägg här i halvåret kan ni ju ändå få... så här kommer ett. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det är tur att datorn kommer ihåg mitt användarnamn och lösenord. Min arg-blogg har jag däremot tappat bort - ig...

Av Lena Carlsson - 7 april 2014 10:47

Läste en annan persons blogg och kom på vilken evighet sen det är sen jag var här... Oj då. Jaha, det har blivit vår säger de. Förvisso kallt ute. Jag funderar på vilken dag eller vilka dagar jag ska gå ut med Daisy denna veckan. Ikväll kommer ju Lin...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards