Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Lena Carlsson - 8 oktober 2012 19:16

Hinner med en snabbrunda - snabbtext - här tror jag! Måste säga att matrester har sina fördelar, bara att slänga dem på tallriken och in i mikron...

Jo, idag har jag tagit reda på alla äpplena under trädet! Det var många, jag kroknade till slut för sånadär rörelser är jag inte van vid... Gå dubbelvikt sådär. Det blev en halv kasse till Kickis hästar, en halv till hästarna i L - Heda, sådär en hel kasse som jag inte vet riktigt vem som ska få dem (korna i P-ås troligen), en korg full till mig plus en bytta till, samt en kvarts kasse som ev jag får eller vart det nu blir, och så en skock svartingar till tunnan...

När jag kroknade så gick jag in och tog en kopp kaffe. Sen piggade jag på mig.

Roligt att ha detta gjort, så slipper folk reta sig när de går förbi. Jag har ju sas tagit in problemet inomhus så de slipper se det... Aja, istället har jag inte klippt gräset. Och inte varit inne och målat. Det är med andra ord inte hundra bra likväl. Och det finns folk som aldrig missar att tala om för mig vad jag inte gjort, och gör jag något - så gör jag det för långsamt. Jag har t.ex fått veta att jag målar för långsamt.

Men andra är duktiga och hurtiga å andra sidan, så t.ex kom Ragnar och Birgitta (han är jämnlång med Lasse Berghagen) i eftermiddags, så jag fick hallampan uppsatt. Med hjälp av en klädnypa! Så nu har jag spotlight i hallen även längst in i hörnet där garderoben är! Tjo-ho liksom! Sen festade vi på äppelkaka med vaniljsås och the på havtorn. Åtminstone halvnyttigt!

Nu börjar strax "Halvåtta hos mig", hörs en annan dag!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards