Alla inlägg den 1 september 2010

Av Lena Carlsson - 1 september 2010 17:59

"Ingenting är omöjligt!" Jojomen, detta kära Gunde:

1) få mig till att gå ut och t.ex klippa gräsmattan, fem minuter efter att jag kommit hem från jobbet

Först ska jag ju känna efter om jag är trött.

2) få mig till att börja motionera medelst löpning.

Däremot gärna en rask promenad, det är skönt. Fast inte just idag!

3) få mig till att sova länge en ledig dag

Bedrövligt men sant, jag vet inte hur man gör!

4) få mig till att cykla ifall jag ska till skogen och plocka bär /svamp.

Bilen finns ju! Ifall det blir dåligt väder i en hast. Eller om jag blir trött i benen.

5) få mig att avstå en kaka till kaffet (hemma)

Däremot ute bland folk kan det gå bra (dubbelmoral). Men varför inte unna sig, man vet inte hur länge man lever.

Ja, och sådär kan jag nog hålla på en stund. Och en annan sak när jag ändå är på gång: nästa tisdag - onsdag pratar man med mig på egen risk! Då har jag jobbat 9 dagar på rad, då är jag kanske inte att leka med... Fast onsdagen, min enda lediga dag efter denna radda arbetsdagar, ska jag till tandläkaren kl 07:55. Kul va??

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards