Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

Allting är så felaktigt

Av Lena Carlsson - 6 augusti 2012 10:35

Idag är jag allmänt sur, av olika orsaker. När kommer Trädgårdstjänst hit t.ex.? Idag eller en annan dag?

Hade en ganska sömnlös natt pga för varmt inne. Men när jag öppnade fönstret på morgonen, släppte jag in fem mygg. Vissa personer påstår visserligen att alla mygg som kommer in till mig är hanmygg och inte bits, men hur ska man veta det? Och inar gör de i alla fall!     

Jag gillar att se OS och tycker det är intressant (inte allt förstås, men...). Det är jag nog ensam om i hela samhället. Sånt ska man inte  gilla! Usch och fy... Nej istället ska man beklaga mänskligheten som inte kan få se riktiga program medan OS pågår. Varför ska det alls sändas, med tanke på alla som nu får lida för att de inte vill se det... Vore bättre att inte sända det alls.    

Och så är mitt drömhus i samhället till salu. Nu har jag ju ett hus, som är lagom för mig, talar folk om för mig. Ja, och det visste jag inte? Men det där andra är mitt drömhus, kan det inte få vara det då utan att folk ska tala om att det är tvåvånings, har si och så stor gräsmatta osv... Jag får absolut inte ens tänka på att det är till salu! Men kan man inte få önskedrömma? Nej, man ska vara realist, tyst och nöjd med det man har. Naturligtvis älskar jag faktiskt det hus jag har och jag tänker inte köpa det där andra, men det är  mitt drömhus och det är  till salu... Sen är det min suck att jag inte stannade kvar i lägenheten och väntade ut det. Men det kändes också lite som att vänta livet ur han som bodde där...

Sen har jag snart klarat av första sommaren utan sommarstuga. Jaa, där talas det också om för mig hur glad och lättad jag ska vara. Men kan jag inte få ägna denna sommaren åt fasadklättring? Folk som aldrig ägt en stuga, de har ingen aning (och jag försöker ha överseende med det), men tala om för mig vad jag ska känna kan de! Jag kan dessutom inte låta bli att se på torp till salu (de är ändå för dyra!), fy fy! Nej, nu ska jag vara glad att jag sluppit det, hurra bingo, lycke mig! I framtiden får jag inte ens hyra  ett torp i en vecka nånstans! Nej, nu ska jag ta bussresor, organiserade, på en vecka! Ingenting ska jag göra för egen del... (Sen frågar jag mig varför jag måste vara borta en vecka?).  

Bara för att jag gör lite fel ibland... Glömmer kassar på perrongen, OK... För att undvika sådana fadäser i framtiden är det nog bäst att jag stannar hemma. Sitter på trappan och, ja, bara det. Ser på andra hur duktiga de är. Då slipper jag ju också dilemmat, att besöka sevärdheter som kostar. Min släkting, går alltid i kyrkor. "Det får ju inte kosta något när man reser". Hm - han kunde få betala mitt staket nu!    

Ute är det goeväder idag iaf - det passar min sinnesstämning perfekt! Ändå något att glädja sig åt.

Och till alla som tycker att jag ska skriva en bok - jag har försökt, jag har gått in på Work och suttit där med ett blankt ark, nåja blank sida, framför mig. Men det är totalt omöjligt, det kommer inte ett enda ord! Det är lättare att mala på här! Nu skulle jag behöva handla lite (inga pengar har jag) samt köra till grannsamhället och gå på banken. Om nu inte Trädgårdstjänst kommer just då förstås. Förresten anses det att jag ska ha bankfacket i Åseda istället, där får man så bra service för där jobbar Wahlgrens barnbarn. Bara en fråga: vem sjutton är Wahlgren??? Pernilla? Hans?

Hur som så måste jag resa mig och göra något iaf. Suck.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 25 oktober 2014 18:06

Idag har jag en slöööö dag, antar jag! Först körde jag in till torget och köpte ljung samt en krans, så nu kan jag ge mig ner och fixa graven när jag vill, och sen hem och äta frukost. Den blev sen den, ja... Nåja sen har jag inte gjort mer. Behöver ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2014 18:56

Läser andras bloggar och tänker att jag kanske behöver skriva något själv... Fast vet inte vad. Efter detta ska jag i alla fall koka potatissoppa för det skulle jag gjort igår, men som jag höll på med annat så tog tiden slut. Dystert väder är det, ...

Av Lena Carlsson - 17 juli 2014 14:51

Jaha, jag hade tänkt stänga av datorn men nu har undulaterna somnat så ja, då får jag väl låta dem sova en stund då. Annars hade jag tänkt gå och sätta på en kopp java, det är ju tre timmar sen förra gången! Ute är det bra väder, dvs inte strålande s...

Av Lena Carlsson - 9 juni 2014 17:13

Jo, jag tänkte som så att ett inlägg här i halvåret kan ni ju ändå få... så här kommer ett. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det är tur att datorn kommer ihåg mitt användarnamn och lösenord. Min arg-blogg har jag däremot tappat bort - ig...

Av Lena Carlsson - 7 april 2014 10:47

Läste en annan persons blogg och kom på vilken evighet sen det är sen jag var här... Oj då. Jaha, det har blivit vår säger de. Förvisso kallt ute. Jag funderar på vilken dag eller vilka dagar jag ska gå ut med Daisy denna veckan. Ikväll kommer ju Lin...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards